Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Nu börjar allt kännas som vanligt igen, men med en massa fina minnen i bagaget förstås.

Kom på igår att jag såg inte till att få ett enda foto på mig själv eller på storebror till brudgummen. Mitt fokus verkade vara helt på brudparet, ja, så kanske det ska vara. Men litet retar det mig, i alla fall! 🙂

Idag städar jag litet mer ordentligt, det har varit mer dammigt och smutsigt än vanligt i mitt hem. Idag känns det t.o.m roligt att städa, trots att jag tycker att städa är både otacksamt som väldigt tråkigt. Otacksamt är det förstås inte, för det känns inte kul när jag är så medveten om hur smutsigt jag har haft det 🙂

Måndag tisdag har jag sett till att få ihop mitt ”steg-mål” på minst 10.000 steg (10.277 resp 10.168) så det blev inget större plus de dagarna. Men jag fick anstränga mig för att nå dit. 🙂 Tecken på att jag inte är purung längre, två dagars vindrickande, fest och barnbarnsaktivitet gjorde att jag kände mig ganska trött, slö och orkeslös. Idag har livsandarna återvänt. Att äldre blev trötta efter något speciellt har man ju hört i alla tider, nu vet jag hur det känns… 🙂 Man får vara glad när man inte är äldre än att man känner att man kan ladda om igen! Ladda om för nya äventyr! 🙂

Kommentarer till: "Allt börjar bli som vanligt" (21)

  1. Och att du har tid att ladda om och tar dig den tiden 🙂

  2. mormorkerstin sa:

    Visst är det skönt med vardag och rutiner igen… 🙂

  3. Bra gjort ändå, att få ihop över 10000 steg. För mig blir det väldigt varierande. Har liksom ingen riktigt rutin på dagarna. Men det ska det bli.
    Angående städningen… så är hall min hall täckt av slipdamm… Gruvar mig lite för att ta itu med det sedan.

  4. Jag är tyvärr inte med på så många bilder från äldsta frökens bröllop. Dels var det fullt fokus på brudparet, dels fotograferade jag. Då blir man lätt bortglömd. Grattis till bra promenader. Jag försöker gå långt varje dag men mitt i veckan hinns det inte alltid med så långt som jag önskar. Men som hundägare kommer man ut flera gånger så jag får nog vara nöjd.

  5. Nog känner jag igen det där att man sällan själv hamnar på bild. Det är oftast jag som fotograferar. De där laddningstillfällenas blir fler för varje år som går har jag märkt.

  6. Hörde ett barn säga”jag är nog gjord för äventyr”. Tycker det är en underbar inställning till livet.

  7. Jag har gjort mycket städning här de senaste veckorna, beroende på att det var så längesedan jag gjorde det. Det var riktigt roligt, brukar inte tycka så annars, men nu behövdes det.
    Ha en skön helg!

    • Sådana ställen har jag ständigt. Jag tror vi är många som har litet rörigt ibland istället för att ha ”ett rent helvete” 🙂 Eller är det bara en undanflykt? Ja, jag vet inte.

  8. Detta att själv inte vara med på bilder är nog vanligt. Man har fullt fokus på allt annat. Knner igen detta.Kanske har någon annan fått med dig på bild. Hoppas.
    Jag har också ett ”promenadmål” på 10 000 steg /dag. Men under de heta sommardagarna blev det kanske hälften. Nu de senaste dagarna har dock målet uppnåtts och jag känner att kroppen mår bra av det. Mina lungor är ännu inte helt ok så visst blir jag trött emellanåt.
    Bra gjprt att du kommit igång med städningen. Fullt behövligt här också.
    Önskar dig en fin kväll.

    • Jo om man är frisk och orkar så mår kroppen bra av att röra på sig. Både fysiskt och psykiskt förstås. Egentligen är mitt mål minst 70.000 steg/vecka, så det behöver inte vara varje dag, det går att rätta till under veckans lopp 🙂 Och det målet har jag inte missat hittills i år!

  9. Hej, jag upplever att det är jobbigt att ha något inplanerat flera dagar i sträck. Mer psykiskt än fysiskt. Men jag har ju två utmattningsdiagnoser i bagaget o då blir det nog inte bättre än att man orkar med en grej och sen vila en dag minst. Vackert så. Jag har också koll på mina steg, är förvånad att vissa dagar då jag inte tycker att jag hunnit med så långa promenader så blir det ändå en hel del. Över 10000 har det inte blivit mer än ett par dagar i veckan. Många går inte ens hälften så långt, så jag är ganska stolt ändå. Här åker alla bil till affären som kanske ligger några hundra meter bort…sen tar man bilen till pizzerian, till biblan, till återvinningen osv. Att sakna bil är nog säkraste sättet att få ihop en större stegmängd….Trevlig söndag

    • Ja, jag vet ju inte hur länge min kropp håller så jag kan hålla mig så rörlig. Det kan ändra sig väldigt fort i sämsta fall. Jag har bil, men använder den faktiskt inte i sta´n, om jag gör det beror det på tung last, barnbarnen ska med eller något annat som kräver bilen. Men visst är det som du skriver, de som saknar bil rör sig säkert mer i regel. Trevlig söndag till dig också!

  10. Bra att du går dina 10000 steg! Innan höftfrakturen hade jag ju hunden men gick ganska långt med 4 ggr om dagen, ca 5000 steg! Nu väntar och väntar jag på att få skjuts till sjukymnastik.Jag har dotterns hund på måndagar men det går bra med rollator! Efter den varma sommaren har jag också haft det dammigt, men jag orkar bara punktstäda.Kastade mig över köksluckor igår och har ont i axeln idag. Dumt, men det blev rent. Ha en trevlig vecka!

    • Ja, inget kul när kroppen börjar krångla. Vilka har orkat städa i värmen? De allra mest pedantiska, kanske. Har hört flera som sagt ungefär som du och jag… 🙂 Hur går det med axeln? Lugnar den ned sig?

Lämna en kommentar